El cervell reconeix les emoticones com imatges reals, segons un estudi

Les emoticones utilitzades diariament a les xarxes socials són rebuts pel cervell de manera similar a imatges reals i, per tant, tenen el mateix impacte emocional. Així ho afirma una investigació de la Universitat de Lleida (UdL) i l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (IRBLleida), que s'acaba de publicar a la revista Physhcological Research. "És el primer estudi que valora el contingut emocional de les emoticones utilitzant mesures psicofisiològiques", ha explicat el coordinador i catedràtic de Personalitat i Psicopatologia de la UdL, Anton Aluja. L'impacte emocional s'avalua mitjançant el reflex de sorpresa mesurat amb dos elèctrodes que es posen sota de l'ull, en contacte amb l'orbicular. 

Quan la persona rep un estímul acústic de 105 decibels de certa intensitat, aquest múscul es contrau de manera molt ràpida, en només 50 mil·lisegons. En aquest reflex de sorpresa estan implicades moltes estructures cerebrals com l'amígdala, l'hipocamp o la circumvolució del cos callós, que s'inclouen en el sistema límbic, relacionat amb les emocions.  

El grup de recerca en neurocognició, Psicobiologia de la Personalitat i Genètica de la Conducta ha realitzades proves amb 190 voluntaris (144 dones i 46 homes), per avaluar el reconeixement d'una trentena de cares de emoticones. Així, han pogut confirmar que el cervell reconeix les emocions agradables i desagradables que volen reproduir les emoticones.  

Els investigadors han realitzat, a més, registres electromiogràfics a un grup més reduït de 53 voluntaris. Gràcies a aquesta investigació, el grup ha demostrat que la visió d'expressions afectives d'emoticones facials modula aquesta resposta automàtica, igual que fan les imatges reals. "Si prèviament a l'estímul acústic, l'individu contempla una imatge agradable, el múscul es contreu menys que si la imatge és desagradable, que es contreu més. Per tant, és possible avaluar de forma involuntària i objectiva l'impacte emocional en el cervell", explica el doctor Aluja.

Comentari:Com diu aquesta notícia s'ha demostrat estadísticament que les emoticones fan que el cervell reconegui o emeti emocions agradables o desgradables.El cervell en veure una emoticona agradable el múscul es contrau menys que quan veu un desagradable, és a dir, el nostre cervell capta aquests emoticones i crea una mena de reconeixement en el qual es té un impacte emocional de forma involuntaria.Es increïble, com el cervell detecta aquestes emocions a través de simples emoticones, com involuntàriament un sap quina mena de sentiment es vol transmetre amb l'emoticona que s'utilitza. Fins on arribés el cervell involuntàriament?

Sara Boronat

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Jane Goodall

Aliments Transgènics

El primer vehicle solar, el Mö